منتظران ظهور

السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه...

منتظران ظهور

السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه...

یامهدی

حجت الاسلام زحمتکش سه وظیفه جوانان در قبال امام زمان(عج) در این زمان را اینگونه برشمرد: 1. حـــــس ظــهــور؛ یعنی بفهمیم هر ‌لحظه امام پیش ما هستند و به حضورشان یقین و باور داشته باشیم. می‌توان در این زمان هم صاحب‌الزمان(عج) را دید و با ایشان بود و زندگی کرد. وی در ادامه با ذکر داستاتی از شیخ رجبعلی خیاط چهار مرحله برای دیدن آقا(عج) ذکر کرد که عبارت بودند از: انجام واجبات، انجام مستحبات، ترک محرمات و ترک مکروهات.

دومین وظیفه جوانان در قبال امام زمان(عج) ســـنــخــیــــت با امام زمان(عج) بود که زحمتکش به آن اشاره کرد. وی تصریح کرد: سنخیت یعنی هماهنگی و همراهی، یعنی زندگی‌مان با آقا مرتبط باشد و هرکس به اعمال و زندگی ما نگاه کرد حضور امام(عج) را حس کند.

حجت‌الاسلام زحمتکش افزود: صاحب‌الزمان(عج) برای رساندن مردم به کمال ظهور می‌کنند که این کمال شامل سه مرحله است: 1. کامل شدن عقل انسان و گناه نکردن ۲. ایمن شدن زمین و آسمان. 3. فضای دنیایی و امام زمانی(ع).

سومین وظیفه نیز شناخت و مـعـرفـت است که بر دو نوع می‌باشد: 1. اسمی؛ شامل نام، کنیه، لقب و نسب. 2. رسمی؛ شامل صفت، ویژگی‌ها، کرامات و مقامات. و شناخت رسمی بسیار مهمتر است.

وی همچنین درباره اهمیت دعا و مناجات در عصر غیبت نکاتی بیان کرد و  نام دو مناجات سفارش شده خمس عشر و حضرت امیر(ع) در مسجد کوفه را ذکر کرد.

حجت‌الاسلام زحمتکش در پایان اظهار داشت: مهدی فاطمه(عج) وقتی ظهور کرد به دنبال یار نخواهند گشت بلکه فقط فرماندهی یک سپاه آماده و آموزش‌دیده را در دست می‌گیرد، پس برای ظهور آماده باشید.


روابط عمومی فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج)


#مهدی # یاصاحب_الزمان # یامهدی # صاحب_زمان # بقیت_الله  حجت_الله # انتظار_فرج # ظهور 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۳
روح الله حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی